flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформація щодо звернень громадян до Вінницького районного суду Вінницької області за І півріччя 2022 року

11 липня 2022, 09:50

Вінницьким районним судом Вінницької області проведено узагальнення за результатами розгляду звернення громадян відповідно до Закону України (далі – ЗУ) «Про звернення громадян» за першого півріччя 2022 року.

Діловодство за зверненнями громадян у суді, відповідно до п.1 «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» та Розділу ІІ ЗУ «Про звернення громадян» ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду комп’ютерної програми «Д-3». Після реєстрації, звернення передаються для накладення резолюції головою суду, а потім – безпосередньо  спеціально призначеним посадовим особам відповідальним за ведення діловодства по зверненню громадян.

Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».

Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно і всебічно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення з дотриманням термінів розгляду відповідно до ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян».

Відповідно статті 3 ЗУ «Про звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Протягом першого півріччя 2022 на розгляд до Вінницького районного суду Вінницької області надійшло 14 звернень громадян, з них 5 заяв (35,7%), з яких 1 у формі електронного звернення громадян та 9 скарг (64,3%).

Усні звернення громадян та звернення громадян у формі пропозицій протягом ІІ півріччя 2022 року до суду не надходили.

Зазначимо, що протягом І кварталу 2022 року до суду надійшло  6 звернень громадян, серед яких було 3 заяви та 3 скарги. Протягом ІІ кварталу 2022 року судом зареєстровано 8 звернень, з яких 2 заяви та 6 скарг, які розглядалися відповідно до ЗУ «Про звернення громадян».

В отриманих заявах порушувались питання щодо:

  • зміни правовідношення, визнання правосуб’єктності, зміну статусу;
  • надання для ознайомлення копій ухвал;
  • надання відповіді у справі;
  • надання роз’яснення рішення суду;
  • надання інформації про наявність позовної заяви.

         В скаргах порушувались питання щодо:

  • несвоєчасного надсилання судового рішення стороні у справі;
  • вбиральні у приміщенні суду;
  • зобов’язання державного органу винести описку;
  • ненадання матеріалів справи для ознайомлення (2 скарги);
  • ненадання копії протоколу про адміністративне правопорушення;
  • розгляду справи (3 скарги).

Одна скарга була оформлена без дотримання визначених законодавством вимог, оскільки відповідно до ст. 5 та 8 ЗУ «Про звернення громадян» письмове звернення має бути підписано заявником, а у разі не підписання автором, звернення визнається анонімним та розгляду не підлягає, про що було повідомлено заявника.

Усі звернення громадян, зареєстровані за І півріччя 2022 року, розглянуті з дотриманням передбачених ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян» норм у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами складає п’ять років. Після закінчення п’ятирічного терміну зберігання документи за пропозиціями, заявами і скаргами знищуються у порядку, встановленому чинним законодавством України.

На підставі вищевикладеного, провівши узагальнення, можна дійти до висновку, що робота із зверненнями громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області за І півріччя 2022 року проведена на належному рівні, головою суду та керівником апарату суду здійснювалось систематичне проведення перевірки якості, своєчасності, повноти та об’єктивності надання відповідей громадянам.

 

 

Консультант суду                                                      Марина ЛЯХОВСЬКА