flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз результатів роботи суду з розгляду звернень громадян відповідно Закону України «Про звернення громадян» за 2023 рік в порівнянні з 2022 роком

05 січня 2024, 13:14

Мною, консультантом суду Мариною ПРАЩЕРУК, на виконання вимог плану роботи на 2023 рік проведено аналіз результатів роботи суду за результатами розгляду звернення громадян відповідно до Закону України (далі – ЗУ) «Про звернення громадян» за 2023 рік в порівнянні з 2022 роком.

Відповідно до статті 3 ЗУ «Про звернення громадян»  під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.

Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.

Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

Статтею 5 Закону України  «Про звернення громадян» визначено, що звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).

Звернення може бути усним чи письмовим.

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, посадові особи розглядають звернення громадян, не стягуючи плати.

Розгляд звернень громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області здійснювався відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».

 

Протягом 2023 року на розгляд до Вінницького районного суду Вінницької області надійшло 54 звернень громадян, з них скарг 25 (46,2%) та заяв 29 (53,7%).

В отриманих заявах порушувались питання щодо:

  • надання інформації щодо підсудності суду (1 заява);
  • надання інформації щодо не допуску на судове засідання (1 заява);
  • надання інформації щодо встановлення особи (2 заяви);
  • надання інформації у справі (4 заяви);
  • щодо винесення постанови (1 заява).
  • зміни правовідносин і відновлення статусу (1 заява);
  • заява про сплату боргів та відшкодування компенсації (2 заяви);
  • відшкодування моральної шкоди (2 заяви);
  • прийняття мір стосовно судді (1 заява);
  • розгляду справи (2 заява);
  • відкриття кримінального провадження (1 заява);
  • поновлення реєстраційного запису (1 заява).
  • ознайомлення з матеріалами справи (1 заява);
  • шахрайства з карткою (1 заява);
  • відкриття кримінального провадження (1 заява);
  • геноциду, нелюдського відношення до людини державними службовцями України (1 заява);
  • надання відомостей щодо порядку відкриття електронного кабінету фізичною особою (1 заява);
  • порушення прав (2 заяви);
  • дій працівників суду (3 заяви).

 

В скаргах порушувались питання щодо:

  • надання копії судового рішення (6 заяв);
  • щодо прискорення розгляду справи (2 заяви ).
  • відкриття провадження у справі (1 заява);
  • надання відповіді на попередню скаргу (1 заяви);
  • притягнення до відповідальності працівників суду (1 заява);
  • видачі копії ухвали (2 заяви);
  • надання копії судового рішення (3 заяви).
  • неналежної організації роботи суду (1 заява);
  • притягнення до відповідальності працівників суду (2 заяви);
  • повернення позовної заяви (1 заява).
  • ухвалення рішення (1 заява);
  • направлення копії ухвали (1 заява);
  • обмеження права на ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді в Електронному кабінеті (2 заяви);
  • перейменування назв вулиць (1 заява).

У формі електронного звернення громадян за 2023 рік надійшло 2 звернення.

Особисто надійшло 3 скарги та 6 звернень. Поштою надійшло 17 скарг та 14

звернень. Кур’єром надійшло 2 скарги.

За категорією запитувачів звернення громадян надійшли від фізичних осіб.

 

Протягом 2022 року на розгляд до Вінницького районного суду Вінницької області надійшло 26 звернень громадян, з них 13 скарг (50%) та 13 заяв (50%) з яких 4 заяви надійшло у формі електронного звернення громадян.

В отриманих заявах порушувались питання щодо:

  • зміни правовідношення, визнання правосуб’єктності, зміну статусу;
  • надання для ознайомлення копій ухвал;
  • надання відповіді у справі;
  • надання роз’яснення рішення суду;
  • надання інформації про наявність позовної заяви;
  • надання інформації у справі;
  • надання копії судового рішення;
  • прискорення розгляду справи.

В скаргах порушувались питання щодо:

  • несвоєчасного надсилання судового рішення стороні у справі;
  • вбиральні у приміщенні суду;
  • зобов’язання державного органу винести описку;
  • ненадання матеріалів справи для ознайомлення;
  • ненадання копії протоколу про адміністративне правопорушення;
  • розгляду справи;
  • надсилання судового рішення стороні у справі;
  • винесення рішення про відвід судді.

Усні звернення громадян та звернення громадян у формі пропозицій за 2022 та 2023 рік до суду не надходили.

Звернення, що надійшли до суду, неупереджено, об'єктивно і всебічно перевірялися та відповідно до діючого законодавства надано обґрунтовані, достовірні, повні і об'єктивні відповіді з роз'ясненнями з дотриманням термінів розгляду відповідно до статті 20 ЗУ «Про звернення громадян» - не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребували додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.

У 2022 році у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, та введенням Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202 (зі змінами) в Україні воєнного стану, на 43,47% зменшилась кількість поданих звернень громадян до суду.

Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами складає п’ять років. Після закінчення п’ятирічного терміну зберігання документи за пропозиціями, заявами і скаргами знищуються у порядку, встановленому чинним законодавством України.

На підставі вищевикладеного, провівши аналіз, можна дійти до висновку, що робота по наданню відповідей на звернення громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області проведена на належному рівні, в.о. голови суду та керівником апарату суду здійснювалось систематичне проведення перевірки якості, своєчасності, повноти та об’єктивності надання відповідей громадянам.

 

 

 

Консультант суду                                                             Марина ПРАЩЕРУК