flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 130 КпАП України в 2014 році Вінницьким районним судом Вінницької області

10 березня 2015, 11:54

  

На виконання заходів передбачених  планом роботи Вінницького районного суду на перше півріччя 2015 року, на підставі показників статистичної звітності Вінницького районного суду Вінницької області підготовлено узагальнення практики розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст.130 КпАП України Вінницьким районним судом Вінницької області у 2014 році. Дане узагальнення проводиться на підставі статистичних даних за 2014 рік.

 В провадженні Вінницького районного  суду Вінницької області  протягом   2014 року перебувало 1896 справ про адміністративні правопорушення.

Всього розглянуто 1584 адміністративні справи, залишок нерозглянутих справ станом на 01.01.2015 року становив 24 справи.

Протягом вказаного періоду до суду надійшло 1838 адміністративних матеріалів про адміністративні правопорушення, в тому числі  594 справи  про притягнення до адміністративної відповідальності осіб за керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння, тобто за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 130 КУпАП.

У відсотковому відношенні показник справ даної категорії становить 32% від загальної кількості справ про адміністративні правопорушення, що надійшли в провадження суду протягом  2014 року.

В  2014році Вінницьким районним судом розглянуто 501 справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 130 КУпАП відносно 501 особи, що становить у відсотковому відношенні 31,7%  від загальної кількості розглянутих справ про адмінправопорушення.

Залишок  нерозглянутих справ за ст.130 КпАп України на 01.01.2015 р. склав 6 справ, що становить 25% від загального залишку нерозглянутих справ про адміністративні правопорушення станом на 01.01.2015р.

288 адміністративні матеріали було повернуто в органи державної автоінспекції,  з них для належного оформлення 260, в тому числі за ст. 130 КпАП України -103 справи, з них для належного оформлення 92 справи.

Із розглянутих 501 справи про притягнення до адміністративної відповідальності осіб за керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння, що перебували в провадженні в 2014 році, по 459 справам правопорушників було піддано адміністративному стягненню, по 3 справах до трьох осіб застосовано заходи впливу, передбачені статтею-24-1 КУпАП, по 39 справах провадження було закрито, з них: в 11-ти справах провадження було закрито – за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення та в 27-ти справах за закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення, передбачених ст. 38 КУпАП.

Судом при призначенні покарання враховується, що основна мета адміністративного стягнення - виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

З вивчених справ вбачається, що при накладенні адміністративного стягнення судом завжди враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність

Аналіз видів накладених судом адміністративних стягнень дає можливість зробити висновок, що найчастіше до порушників, які керували транспортним засобом в стані алкогольного сп’яніння, застосовувалися   штраф  у 306 справах до 306 осіб,  позбавлення прав водія - у 100 випадках, адміністративний арешт у 48 осіб. Оплатне вилучення предмета-3.

На правопорушників було накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу  на суму 1147660 грн. в прибуток держави, з них добровільно сплачено 776973 грн. на протязі терміну, визначеного законодавством для добровільної сплати, що складає у відсотковому відношенні 67,7%. Тобто більше половини накладеного судом  адміністративного стягнення у вигляді штрафу сплачується добровільно, решта постанов надсилається судом до податкової служби, а потім державної виконавчої служби для примусового стягнення коштів.

За  2014 рік 27 справ за ст. 130 КпАП України  були закриті провадженням на підставі ст. 38 КУпАП. Пропущення строків накладення адміністративного стягнення призводить до закриття провадження в справі, а отже і дозволяє правопорушнику уникнути відповідальності за скоєне правопорушення.

 Зважаючи на це, судом  періодично  проводяться аналізи причин закриття провадження в справах про адміністративні правопорушення, які в обов’язковому порядку обговорюються на оперативних нарадах, а за наслідками узагальнень до органів, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, надсилаються відповідні листи з пропозиціями щодо покращення якості роботи.  

Протягом 2014 року на доопрацювання для усунення недоліків до органів державної автоінспекції судом поверталися 288 адміністративні справи, тобто 15.71% від усіх матеріалів про адміністративне правопорушення, що надходили до  суду протягом 2014 року,  з них за ст.за ст. 130 КУпАП - 103 справи, що складає 5,6% від всіх справ про адміністративне правопорушення, що надійшли до суду.

Суддями в обов’язковому порядку перевіряються матеріали адміністративних справ, що надходять з органів ДАІ, на їх відповідність вимогам закону, в тому числі статтям 254, 256 КУпАП, Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України №185 від 22.02.2001 року.

Як показав проведений аналіз, переважна більшість протоколів, повернуті на доопрацювання у зв’язку з порушенням вимог ст. 256 КУпАП, а саме: у вказаних адміністративних протоколах було неповністю вказано місце проживання  особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, та невірно вказана  стаття за якою правопорушник притягується до адміністративної відповідальності.

Оскільки недотримання вимог при складанні протоколу про адміністративне правопорушення призводить до вимушеної  тяганини з розглядом справи, а іноді й до сплину строків притягнення до адміністративної відповідальності, що в свою чергу негативно впливає на зміцнення законності та запобігання правопорушенням, судом  в  проводиться аналіз якості складання протоколів про адміністративні правопорушення. Дані аналізи  будуть обговорюються на оперативних нарадах працівників суду, а також надсилаються до органів, уповноважених складати адміністративні протоколи, з метою недопущення подібних помилок в майбутньому.

В 2014 році  була проведена координаційна нарада з представниками УМВС України в Вінницькій області з метою роз’яснення чинного законодавства в частині порушень правил безпеки руху та з метою зменшення недоліків при складанні протоколів про адміністративні правопорушення.

Також судом надсилаються до органів державної автоінспекції  пропозиції про вжиття заходів щодо  проведення  навчань  з персоналом по додатковому вивченню чинного законодавства та перевірки повноти на відповідність Закону матеріалів про адміністративні правопорушення, чіткого  дотримання вимог щодо складання протоколів.

  

 

Керівник апарату Вінницького районного суду                                  С.С. Слободянюк