Даний аналіз проводиться на виконання заходів запланованих планом роботи Вінницького районного суду Вінницької області на 2 півріччя 2011 року.
Протягом звітного періоду до Вінницького районного суду надійшло 16 звернень.
Із загальної кількості звернень, які надійшли на розгляд у звітному періоді більшість складають:
- скарги - 9, що становить 56 %, від загальної кількості,
- заяв - 7, що становить 44 % від загальної кількості звернень.
В тому числі 2 колективних звернення (скарги) , одне із яких було відкликано та залишено без розгляду згідно заяви скаржників, друге звернення надійшло від колишніх співробітників потерпілого Л.В.В. по кримінальній справі за обвинуваченням С. О.М. за ст. 286 ч.2 КК України, яке було розглянуто по суті та надано вичерпну відповідь у встановлений законом термін.
Повторних звернень не було.
За аналогічний період 2010 року до Вінницького районного суду надійшло 14 звернень громадян з яких два звернення були дублетні.
Аналіз статистичних даних про надходження звернень громадян у 2011 році свідчить про те, що їх кількість збільшилась на 2 звернення ,або на 14,3% порівняно з 2010 роком.
Серед основних питань, що порушували громадяни в своїх зверненнях протягом звітного періоду, були: на тяганину при розгляді справ – 1, на неправомірні, з точки зору заявників, дії суддів при здійсненні правосуддя – 8, на діяльність працівників суду (не направлення стороні копії судового рішення) - 2, інші питання – 5.
Мають місце звернення громадян, які подані у вигляді заяв, а із змісту звернення вбачається, що до суду необхідно було звертатися з позовною заявою.
На кінець звітного періоду всі звернення розглянуті по суті:
- розглянуто в термін до 5 діб - 10 звернень,
- розглянуто в термін до 15 діб – 6 звернень.
Два звернення надходило на тяганину при розгляді справ, на порушення процесуального законодавства та судові рішення.
У ході перевірок виявлено, що тривалий розгляд справ обумовлений причинами, які не залежали від суддів (неявка учасників процесу, заявлені клопотання, не доставка підсудних, призначення експертиз тощо).
Всі звернення розглянуто у встановлений законодавством термін. Заявникам надано вичерпні відповіді з роз’ясненням питань, зазначених у скаргах та заявах.
На кінець звітного періоду нерозглянутих звернень немає.
Звернень, які залишено без розгляду з причин неналежного оформлення відповідно ст. 5 ”, не було.
По всіх зверненнях Вінницьким районним судом проводились перевірки причин виникнення таких звернень, громадянам надавались обґрунтовані та вичерпні письмові відповіді з роз’ясненням і посиланням на норми закону.
На оперативних нарадах працівників суду головою суду та керівником апарату суду обговорюється питання стану роботи зі зверненнями громадян.
Проводиться профілактична робота по недопущенню випадків, які викликають невдоволення громадян та породжені недоліками в роботі суду: проводиться навчання з працівниками суду, роз’яснюються зміни до чинного законодавства.
Головою суду неодноразово зверталась та звертається увагасуддів та працівників апарату Вінницького районного суду на дотримання вимог Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», «Про засади запобігання та протидії корупції», Правил поведінки працівника суду; виконання вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді з метою запобігання виникнення скарг громадян в подальшому.
Надходження скарг, що викликані тяганиною при розгляді судових справ пояснюється неявкою в судове засідання учасників, тривалим виконанням експертними установами призначених судом експертиз у справах, також іншими причинами.
Звернень від народних депутатів України, Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів війни, непрацездатних осіб та осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки – не надходило.
Організація роботи зі зверненнями громадян в суді проводиться відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об‘єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348.
Кожне звернення оформляється в обкладинку і документи підшиваються у хронологічному порядку, аркуші провадження нумеруються і складається їх опис. Особистий прийом громадян щодо питань адміністрування роботи суду проводиться головою суду і керівником апарату суду у визначені дні прийому.
Графік прийому громадян керівництвом суду розміщений на видному місці, зручному для огляду.
У Вінницькому районному суді проводиться аналіз та узагальнення роботи зі зверненнями громадян відповідно до вимог Закону. Здійснюється контроль щодо недопущення порушень строків розгляду звернень. Інформація стосовно роботи з розгляду звернень громадян обговорюється на оперативних нарадах працівників суду.
Робота по розгляду звернень громадян перебуває на постійному контролі голови суду та керівника апарату суду.
Старший секретар суду Л.С. Чорна