Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Мною, консультантом суду Лілією КРУК, проведено узагальнення за результатами розгляду звернення громадян відповідно до Закону України (далі – ЗУ) «Про звернення громадян» за другий квартал 2024 року.
Діловодство за зверненнями громадян у суді, відповідно до п.1 «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа» та Розділу ІІ ЗУ «Про звернення громадян» ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду комп’ютерної програми «Д-3». Після реєстрації, звернення передаються для накладення резолюції головою суду, а потім – безпосередньо спеціально призначеним посадовим особам відповідальним за ведення діловодства по зверненню громадян.
Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа».
Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно і всебічно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення з дотриманням термінів розгляду відповідно до ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян».
Відповідно статті 3 ЗУ «Про звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Протягом другого кварталу 2024 року на розгляд до Вінницького районного суду Вінницької області надійшло 8 звернень громадян, з них 4 заяв (50%), та 4 скарг (50%).
Усні звернення громадян та звернення громадян у формі пропозицій протягом другого кварталу 2024 року до суду не надходили.
В отриманих заявах порушувались питання щодо:
В скаргах порушувались питання щодо:
У формі електронного звернення громадян за ІІ квартал 2024 року надійшло 2 заяви та 1 скарга. Порушені питання стосувались розмежування та не ототожнювання справ, видачі дублікату свідоцтва про розірвання шлюбу, дисциплінарного проступку старшого секретаря суду.
Особисто надійшло 4 заяви та 2 скарги. У скаргах та заявах порушувались питання щодо повідомлення в який спосіб здійснюється тиск та втручання в діяльність судді, запобігання відкладення та перенесення в подальшому на іншу дату судових засідань у справі та вжиття заходів для запобігання в подальшому недоліків у роботі працівників суду.
Поштою надійшло 1 заяви та 1 скарги, питання стосувались здійснення оплати житлово-комунальних послуг за природній газ, направлення позовної заяви з додатками.
За категорією запитувачів звернення громадян надійшли від фізичних осіб та 1 скарга надійшла за належністю від Вищої ради правосуддя.
Звернення, що надійшли до суду, неупереджено, об'єктивно і всебічно перевірялися та відповідно до діючого законодавства були надані обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення з дотриманням термінів розгляду відповідно до ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян» - не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребували додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами складає п’ять років. Після закінчення п’ятирічного терміну зберігання документи за пропозиціями, заявами і скаргами знищуються у порядку, встановленому чинним законодавством України.
На підставі вищевикладеного, провівши узагальнення, можна дійти до висновку, що робота із зверненнями громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області за ІІ квартал 2024 року проведена на належному рівні, в.о. голови суду та керівником апарату суду здійснювалось систематичне проведення перевірки якості, своєчасності, повноти та об’єктивності надання відповідей громадянам.
Консультант суду Лілія КРУК