flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області за перше півріччя 2017 року

15 серпня 2017, 11:35

   Відповідно до вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації», а також наказу Державної судової адміністрації України від 17.12.2013 року №173 «Про затвердження Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ»у Вінницькому районному суді Вінницької області проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення передбаченого ст. 40 Конституції України.

   На виконання заходів, передбачених планом  роботи суду на перше півріччя 2017 року проведено аналіз стану роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2017 року  та перше півріччя 2016 року.

   Діловодство за зверненнями громадян у суді, відповідно до п.1 «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» та п. 9.1 «Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ»ведеться окремо від інших видів діловодства шляхом реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду комп’ютерної програми «Д-3».  Після реєстрації, звернення передаються для накладення резолюції головою суду, а потім – безпосередньо  спеціально призначеним посадовим особам, відповідальним за ведення діловодства по зверненню громадян.

   Облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх реєстрації  в журналі реєстрації пропозицій, заяв, скарг громадян з присвоєнням їм реєстраційного індексу пропозиції, заяви, скарги, який зазначається у реєстраційному штампі.

   Головою Вінницького районного суду Вінницької області та керівником апарату суду у визначені дні здійснюється прийом громадян з питань організації роботи суду.

   Дні прийому громадян  головою Вінницького районного суду Вінницької області та керівником апарату Вінницького районного суду розміщенні у приміщенні суду на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті суду (http://vnr.vn.court.gov.ua/sud0203/pro_sud/kerivn/).

   Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».

   Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно і всебічно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення з дотриманням термінів розгляду відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян».

   Відповідно статті 3 ЗУ «Про звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

   У першому півріччі 2017 року до Вінницького районного суду Вінницької області надійшло 8  звернень громадян, з яких 5 (62,5 %) заяв; та 3 (37.5 %) скарги (2 з яких дублетні, тобто надійшли від одного й того ж громадянина з одного і того ж питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до однієї й тієї ж організації) (див. Діаграму №1).

   Повторні звернення громадян та звернення громадян у формі пропозицій за перше півріччя 2017 року до суду не надходили.

   Також слід відмітити,  що з 8 звернень,  що надійшли у першому півріччі 2017 року було зареєстровано одне усне звернення.

 

Діаграма № 1

 

   У першому півріччі 2017 року в порівнянні з першим півріччям 2016 року кількість звернень  громадян  зросла.

   За перше півріччя 2016 року у Вінницькому районному суді Вінницької області було зареєстровано 2 звернення громадян, з яких  1 заява та 1 скарга, що на 6 звернень менше, ніж у поточному звітному періоді. 

   Динаміку надходження звернень громадян до суду відображено у Діаграмі №2.

 

Діаграма № 2

  

   Основними питаннями, постановленими у зверненнях громадян поданих у звітному періоді були: заяви щодо недотримання строків  розгляду справ; заяви щодо недотримання строків відкриття провадження по справах.

   Усі звернення громадян, які були зареєстровані у першому півріччі 2017 року були розглянуті з дотриманням вимог, передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» у термін, який не перевищував 15 діб від дня їх отримання.

   У Вінницькому районному суді Вінницької області за штатним розписом  8 суддів,  фактично в першому півріччі 2017 року  правосуддя  відправляли лише 4 судді, навантаження  на суддів  надмірне, але незважаючи на це – суддівським складом Вінницького районного суду та працівниками апарату суду докладається чимало зусиль для роботи суду на належному рівні задля зміцнення демократичних засад судочинства, для забезпечення захисту прав людини і громадянина,  проводиться робота щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення,  передбаченого ст. 40 Конституції України.

 

Старший секретар суду                                                                     В.В. Сидорук