flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи з розгляду звернень громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області за 2017 рік

03 травня 2018, 15:25

 

АНАЛІЗ

 стану роботи з розгляду звернень громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області за 2017 рік

     Відповідно до плану роботи суду на перше півріччя 2018 року проведено аналіз за результатами вивчення роботи суду з розгляду звернень громадян за 2017 рік  відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 р. №348.

     Діловодство за зверненнями громадян у суді, відповідно до п.1 «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації» та п. 9.1 «Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ»ведеться окремо від інших видів діловодства шляхомреєстрації в автоматизованій системі документообігу суду комп’ютерної програми «Д-3».

     Облік   звернень   громадян  відбувається  шляхом  їх реєстрації  в журналі реєстрації пропозицій, заяв, скарг громадян з присвоєнням їм реєстраційного індексу пропозиції, заяви, скарги, який зазначається у реєстраційному штампі.

     Головою Вінницького районного суду Вінницької області та керівником апарату суду у визначені дні здійснюється прийом громадян з питань організації роботи суду.

     Прийомні дні громадян у голови Вінницького районного суду Вінницької області та керівника апарату суду розміщенні у приміщенні суду на інформаційному стенді та на офіційному веб-сайті суду (http://vnr.vn.court.gov.ua/sud0203/pro_sud/kerivn/).

     Облік особистого прийому громадян головою Вінницького районного суду Вінницької області та керівником апарату суду відбувається шляхом  їх реєстрації  в журналах особистого прийому громадян головою суду та керівником апарату суду.

     Кожне звернення оформлюється відповідно до вимог «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової  інформації».

     Звернення, що надходять до суду, неупереджено, об'єктивно і всебічно перевіряються та відповідно до діючого законодавства надаються мотивовані, обґрунтовані, достовірні, повні та об'єктивні відповіді та роз'яснення з дотриманням термінів розгляду відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян».

     Відповідно статті 3 ЗУ «Про звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

     У 2017 році до Вінницького районного суду Вінницької області надійшло 13 звернень громадян, з яких 6 (46 %) заяв; та 7 (54 %) скарг (дві з яких дублетні тобто надійшли від одного й того ж громадянина з одного і того ж питання, що надіслані різним адресатам і надійшли на розгляд до однієї й тієї ж організації) (див. Діаграму №1).

     Повторні звернення громадян та звернення громадян у формі пропозицій за 2017 рік до суду не надходили.

     Розгляд звернень громадян за 2017 рік характеризується наступним чином:

     -  9 звернень розглянуто Вінницьким районним судом  Вінницької області, по кожному надана обґрунтована відповідь, одне з яких визнано обґрунтованим.

     -  по 4 зверненнях повідомлено про неможливість їх розгляду, оскільки питання постановлені у зверненні не входили до повноважень особи (організації), якій направлено звернення для розгляду

     Також слід відмітити, що з 13 звернень що надійшли у 2017 році було зареєстровано одне усне звернення.

 

Діаграма №1

      У 2017 році в порівнянні з 2016 роком кількість звернень  громадян  зросла. У 2016 році у Вінницькому районному суді Вінницької області було зареєстровано 10 звернень громадян, з яких  3 заяви та 7 скарг, що на 30 % менше ніж у поточному звітному періоді. Динаміку надходження звернень громадян до суду відображено у Діаграмі 2.

 

Діаграма 2

 

     Слід зауважити, що кількість отриманих судом звернень в 2017 році у порівнянні з 2016 роком збільшилась. Даний факт пояснюється збільшенням навантаження на  діючих суддів Вінницького районного суду Вінницької області у 2017 році в порівнянні з 2016 роком, оскільки фактично у 2017 році із 8-ми суддів за штатом відправляли правосуддя лише 3 судді, що  вплинуло на терміни  розгляду  судових справ, які надійшли до суду.

     Окрім цього, збільшення кількості звернень громадян свідчить про зростання у громадян обізнаності у сфері законодавства про звернення громадян, що позитивно впливає на якість виконання посадових обов’язків працівниками Вінницького  районного суду Вінницької області.

     Основними питаннями, постановленими у зверненнях громадян були: скарги на дії суддів, скарги щодо тяганини при розгляді справ; заяви на дії працівників суду, заяви щодо недотримання вимог видачі процесуальних документів та заяви щодо недотримання строків відкриття провадження.

     Усі звернення громадян, які були зареєстровані у 2017 році були розглянуті з дотриманням передбачених ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» терміну, який не перевищував 15 діб від дня їх отримання.

     На підставі вище викладеного, провівши аналіз, можна дійти до висновку, що робота із зверненнями громадян у Вінницькому районному суді Вінницької області в 2017 році проведена на належному рівні, головою суду та керівником апарату суду здійснювались  перевірки  своєчасності надання відповідей громадянам.

     Старший секретар суду                                                                     В.В. Сидорук